Projecten

Philips Lighting – Service Lead - PIM & Social

Gedurende twee jaar was ik werkzaam als Service Lead Product Content Management (PCM) & Social bij Philips Lighting, op de afdeling Digital Marketing Support. Het betrof een management rol waarin ik faciliterend was aan het team om de gewenste resultaten te bereiken. Een internationaal team bestaande uit negen teamleden en drie disciplines, namelijk PCM, Social en eSales.

De hoofdtaak van het team was om eerstelijns wereldwijde service te verlenen voor alle product content. Voor B2B product content, ondersteunden we het Marketing Content Management (STEP STIBO) systeem. Mijn grootste uitdaging was om structuur in het team aan te brengen en de prioritering te bewaken. Daarnaast om een goede de balans tussen de dagelijkse operatie en project support te bewaren.

Met project support doel ik op de ondersteuning, advies en uitvoering voor projecten uit de Philips Lighting Digital roadmap. Voorbeelden zijn een versie upgrade van de Digital Asset Manager (DAM) en de planning en implementatie naar één vertaalbureau. Op dagelijkse basis hebben we Agile gewerkt en veel met de (internationale) IT DevOps teams afgestemd.

Als Service Lead Social bij Philips Lighting was ik wereldwijd het eerste aanspreekpunt voor de centrale Social kanalen, YouTube, Vimeo en Flickr.

Royal Philips – Campaign Coordinator - Campagne management

In de rol van Campaign Coordinator bij Royal Philips, werkte ik binnen de Digital Services afdeling. Ik was verantwoordelijk om alle campagnes voor Personal Care in goede banen te leiden. Personal Care was de grootste Business Group binnen de afdeling en ik heb hier alle wereldwijde Web campagnes gecoördineerd. Het CMS dat werd gebruikt door de service experts was Adobe Experience Manager (AEM).

Buiten de dagelijkse operatie, heb ik met een apart project team een groot project gedraaid. De redesign van de High End Category Pages voor Male Grooming. Dit project hebben we, binnen de afgesproken scope en tijd, succesvol opgeleverd.

Timo.nl – Product & Category Manager – E-Commerce

Timo.nl was een startup binnen BMN Bouwmaterialen, de voormalig CRH Bouwmaterialengroep. Inmiddels bestaat timo.nl als merknaam niet meer, vanaf 2017 is dit overgegaan naar bmn.nl.

Toen ik werkzaam was bij timo.nl, was ik verantwoordelijk voor het product- en categoriebeheer op de webshop. Hier heb ik veel gewerkt met het ERP systeem (CB-Trade) en vooral met de PIM Hybris, tegenwoordig SAP Hybris. Als Online Product- en Category Manager heb ik veel geleerd met betrekking tot prijsvoering en assortimentsbeheer in de webshop.

Het grootste project dat ik heb uitgevoegd was de introductie van het longtail assortiment op de webshop. Dit betekende een verdubbeling van het online assortiment. Ik heb dit succesvol afgerond en de introductie heeft geleid tot een hogere conversie en meer sales, onder onder op het gebied van binnendeuren en dakramen.

Van Neerbos Bouwmarkten – Social Media Manager - Social

Van Neerbos Bouwmarkten is de grootste franchisenemer van de GAMMA en de Karwei in de Benelux. Vanaf 2012 heb ik als Social Media Manager bij Van Neerbos Bouwmarkten de digitale transformatie geleid om Facebook te introduceren binnen 160 GAMMA en Karwei vestigingen in de Benelux.

Het grootste vraagstuk was, hoe ga je als franchisemer om met Social Media? Ik heb samen met Van Neerbos Bouwmarkten een unieke strategie ontwikkeld, om hier zo optimaal mogelijk mee om te gaan.

Om tot dit succes te komen, hebben we 450 (assistent-)bouwmarktmanagers getraind in Nederland en België en klaargestoomd op het gebied van Community management. Daarna zijn we gestart, met het eerste doel klantenbinding via Facebook. Ik kijk met gepaste trots terug op wat we neer gezet hebben bij Van Neerbos Bouwmarkten.

Via deze link vind je meer achtergrond over de geboekte resultaten en de sterke fundering die is gelegd›

Benieuwd wat ik voor jou kan betekenen?