Philips Lighting – Service Lead - PIM & Social

Gedurende twee jaar was ik werkzaam als Service Lead Product Content Management (PCM) & Social bij Philips Lighting, op de afdeling Digital Marketing Support. Het betrof een management rol waarin ik faciliterend was aan het team om de gewenste resultaten te bereiken. Een internationaal team bestaande uit negen teamleden en drie disciplines, namelijk PCM, Social en eSales.

De hoofdtaak van het team was om eerstelijns wereldwijde service te verlenen voor alle product content. Voor B2B product content, ondersteunden we het Marketing Content Management (STEP STIBO) systeem. Mijn grootste uitdaging was om structuur in het team aan te brengen en de prioritering te bewaken. Daarnaast om een goede de balans tussen de dagelijkse operatie en project support te bewaren.

Met project support doel ik op de ondersteuning, advies en uitvoering voor projecten uit de Philips Lighting Digital roadmap. Voorbeelden zijn een versie upgrade van de Digital Asset Manager (DAM) en de planning en implementatie naar één vertaalbureau. Op dagelijkse basis hebben we Agile gewerkt en veel met de (internationale) IT DevOps teams afgestemd.

Als Service Lead Social bij Philips Lighting was ik wereldwijd het eerste aanspreekpunt voor de centrale Social kanalen, YouTube, Vimeo en Flickr.